Google Annonser

"Google will know that you are hungry for sushi before you do"

Google Annonser

Har du et produkt eller en tjeneste du ønsker å selge? Da kan Google gi deg nøyaktig de kundene som ønsker å kjøpe 🤍 Dette skjer ved at Google eksponerer annonser dine ovenfor de menneskene, som aktivt søker ette produkter eller tjenester som nettopp du tilbyr. 

Fra en og samme annonseplattform har du en unik mulighet til å vise frem din virksomhet til potensielle kunder, i kjøpsmodus. Google annonser gir deg kvalifisert trafikk inn til nettsiden, gjennom en rekke ulike annonseformater. Dermed passer Google annonser godt til de fleste bransjer, nisjer og marked. Uavhengig av størrelsen på virksomheten din eller hva du har av ressurser, kan du skreddersy annonsene dine slik at de passer ditt budsjett! 

Hvordan fungerer Google Annonser?

Google Ads er et komplekst system. For å sikre at annonseringen blir lønnsom, er det ekstremt viktig å gjøre en grundig jobb med valg av søkeord og utforming av budskap.

Google Annonser fungerer som en budrunde for hvert søkeord. Aktøren med det beste budet totalt sett, vinner annonseplasseringen. Det er derfor viktig å gjøre tilstrekkelig med forarbeid, for å forstå hvilket budsjett-nivå som er fornuftig for hver enkelt kampanje. 

For at alt skal fungere optimalt kreves det et nøyaktig teknisk oppsett, en søkemotoroptimalisert nettside,  samt optimalisering og overvåking av annonsene over tid. Dette for å mate maskinen med mest mulig relevant informasjon; maskinlæring. 

Her Agency Google partner

Hvordan jobber vi med Google Annonser?

Google er virkelig et helt eget fag, og det er lett å føle seg overveldet. Sammen kartlegger vi hva slags type Google annonser som er mest effektivt for deg og din bedrift! Vi foretar analyser av hjemmesidens ytelse, synlighet og potensielle søkeord. Basert på dette kommer vi med konkrete anbefalinger, slik at du kan oppnå de mest lønnsomme resultatene. 

Vi optimalisere og analysere data omgående, og holder deg oppdatert på dine annonseresultater!

De ulike annonseformatene og plasseringene

Google Tekstannonser

Her ligger nøye utvalgte søkeord til grunn for når dine annonser eksponeres i søkemotoren. Du får en synlig plassering over det organiske søkeresultatet, og kan strategisk avgjøre hvilken fase i kjøpstrakten du ønsker å fokusere på! Alle som selger varer, tjenester eller ideer kan dra god nytte av Google tekstannonser. 

Google Videoannonser

Youtube er  verdens nest største søkemotor etter Google. Med videoannonser menes annonsering på Youtube, hvor man betaler for å vise en film til en utvalgt målgruppe. Youtube annonsering blir mer og mer sentralt i digital markedsføring. Kanalen gir deg mange målrettings metoder, som sørger for at du kan nå akkurat den målgruppen som er interessert i å høre fra deg.  

Google Display Annonser

Google Display annonser er bilde, tekst eller video-annonser som vises som bannere på nettsider og apper. Google har et omfattende nettverk som tilbyr en rekke annonseplasseringer. Dersom du ønsker å nå ut til store masser, re-target eller bygge merkevarekjennskap er Google Display et godt alternativ. 

Google Shopping Annonser

Med Google Shopping Ads kan du markedsføre hele eller deler av din produktportefølje. Google eksponerer produktene dine som bildeannonser, og henter data fra en opplastet produktkatalog. Har du en nettbutikk med produktbilder, priser og produktinformasjon kan Google Shopping Annonser være høyst effektivt!

Google Smart Shopping

Denne kampanje-typen er Googles nyeste tilskudd i familien. Smart shopping annonser eksponeres i søkemotoren på samme måte som tradisjonelle shopping annonser, i tillegg til å eksponeres på eksterne nettsider og apper. Smart shopping kampanjer lener seg i stor grad på maskinlæring, og er spesielt aktuelt for nettbutikker med stort inventar. 

Connect with HER

Kontakt oss helt uforpliktende. Vi gleder oss til å høre fra deg!